Βιταμίνη D και οστεοπόρωση: Όσα πρέπει να γνωρίζεις

Η σχέση ανάμεσα στη βιταμίνη D και την οστεοπόρωση είναι σημαντική – και γίνεται ακόμη πιο σημαντική όσο πλησιάζεις προς την εμμηνόπαυση.

Βιταμίνη D και οστεοπόρωση

Παρότι το ασβέστιο είναι το μέταλλο που κατεξοχήν συνδέεται με την υγεία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, η βιταμίνη D είναι εξίσου σημαντική. Ο λόγος είναι πως η συγκεκριμένη βιταμίνη παίζει ζωτικό ρόλο στην απορρόφηση του ασβεστίου. Η επαρκής πρόσληψη και των δύο αυτών ουσιών μέσω της διατροφής ή συμπληρωμάτων, αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την υγεία, την πυκνότητα και τη δύναμη του σκελετικού συστήματος.

Σε αντίθεση με το ασβέστιο, που προσλαμβάνεται από διατροφικές πηγές, όπως τα γαλακτοκομικά, τα αμύγδαλα και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, η βιταμίνη D παράγεται στον οργανισμό μας με την έκθεση του δέρματος στον ήλιο. Και παρότι θα θεωρούσε κανείς ότι σε χώρες με μεγάλο ποσοστό ηλιοφάνειας όλο το χρόνο δεν θα είχαμε πρόβλημα με τη συγκεκριμένη βιταμίνη, έχει πλέον αποδειχτεί και ερευνητικά πως οι Έλληνες έχουν σε σημαντικό ποσοστό ανεπάρκεια ή έλλειψη βιταμίνης D.

Και καθώς η βιταμίνη D και η οστεοπόρωση συνδέονται, ειδικά σε γυναίκες σε εμμηνοπαυσιακή φάση είναι σημαντική η αναπλήρωσή της.

Αναπλήρωση της βιταμίνης D

Η έκθεση στον ήλιο για περίπου 15 λεπτά, χωρίς αντηλιακή προστασία, μπορεί να συμβάλει στην παραγωγή της απαραίτητης βιταμίνης D στον οργανισμό. Ωστόσο αυτό δεν είναι πάντα αρκετό – ούτε και εφικτό. Διατροφικές ουσίες που βοηθούν στο σχηματισμό της D στον οργανισμό υπάρχουν στα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, οι σαρδέλες και ο τόνος, το μοσχαρίσιο συκώτι και τους κρόκους. Η βιταμίνη D προσλαμβάνεται επίσης από ενισχυμένες τροφές, ωστόσο η βασικότερη αναπλήρωσή της γίνεται μέσα από συμπληρώματα καθώς είναι δύσκολο να επιτύχει κανείς τις απαιτούμενες ποσότητες με άλλον τρόπο.

Οι ειδικοί συστήνουν την πρόσληψη 600 διεθνών μονάδων (IU) βιταμίνης D την ημέρα για ενήλικες έως και 70 ετών και 800 IU για ανθρώπους άνω αυτή της ηλικίας.

Βιταμίνη D και οστεοπόρωση: Τι να κρατήσετε στο μυαλό σας

Πάντα σε συνεννόηση με τον ειδικό που σας παρακολουθεί, τηρείτε τα χρονικά πλαίσια των εξετάσεων οστικής πυκνότητας που θα δείξουν τυχόν επιδείνωση της οστεοπόρωσης ή της οστεοπενίας (απώλεια της οστικής πυκνότητας αλλά σε μικρότερο βαθμό, πρόδρομος της οστεοπόρωσης).

Ελέγχετε τη βιταμίνη D στον οργανισμό σας δύο φορές το χρόνο, αρχές φθινοπώρου μετά τις καλοκαιρινές διακοπές και στις αρχές της άνοιξης. Οι θεωρούμενες ως φυσιολογικές τιμές μπορεί να είναι ελαφρώς υψηλότερες μετά το καλοκαίρι όπου οι περισσότεροι έχουμε μεγαλύτερη έκθεση στον ήλιο.

Εφόσον χρειάζεται να πάρετε συμπλήρωμα βιταμίνης D βεβαιωθείτε ότι στη σύνθεσή του περιέχεται επίσης ασβέστιο ώστε να επιτυγχάνετε την μέγιστη απορρόφηση.

Ποιο συμπλήρωμα Femarelle® ανταποκρίνεται στις παραπάνω ανάγκες;

Το Femarelle® Unstoppable, ένα καινοτόμο συμπλήρωμα διατροφής για γυναίκες άνω των 60 ετών, που περιέχει το αποκλειστικό παράγωγο DT56a, βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη), βιταμίνη Β7 (βιοτίνη), βιταμίνη D και ασβέστιο.

Η βιταμίνη D συμβάλλει στη φυσιολογική απορρόφηση του ασβεστίου και τη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων του στο αίμα, καθώς και στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάστασης των οστών. Επίσης, η βιταμίνη D βοηθά στη μείωση του κινδύνου πτώσης που συνδέεται με την αστάθεια του σώματος και την μυϊκή αδυναμία. Οι πτώσεις αποτελούν παράγοντα κινδύνου για κατάγματα οστών σε γυναίκες και άνδρες ηλικίας 60 ετών και άνω. Η βιοτίνη και η βιταμίνη Β2 συμβάλλουν στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάστασης των βλεννογόνων, στην καλή υγεία της επιδερμίδας και στην ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Η βιοτίνη βοηθά επίσης στη διατήρηση της καλής υγείας των μαλλιών και την ομαλή ψυχολογική λειτουργία.

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ: Femarelle® Unstoppable