Θέλετε να χάσετε λίπος από την κοιλιά; Το «μυστικό» είναι το γιαούρτι και τα στοιχεία είναι επιστημονικά

Μπαίνοντας στην εμμηνόπαυση και όλα τα χρόνια που προηγούνται κατά την προεμμηνόπαυση, αλλάζει ο τρόπος που κατανέμεται το λίπος στο σώμα της γυναίκας, κάτι που είναι πιο εμφανές στις γυναίκες με βάρος παραπάνω από το φυσιολογικό για το ύψος τους.

Γιατί τα κιλά που παίρνουμε στην εμμηνόπαυση «πηγαίνουν» στην κοιλιά;

Εάν έχετε κουραστεί να ακούτε για το ρόλο των οιστρογόνων στην εμμηνόπαυση, μάλλον μπορείτε ήδη να υποψιαστείτε τον ένοχο. Τα οιστρογόνα, τα οποία είναι αυτά που «λένε» στο σώμα να εναποθέσει το λίπος στους μηρούς και στους γλουτούς αντί για την περιοχή της κοιλιάς.

Διαβάστε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το λίπος στην κοιλιά και το ρόλο του στην υγεία της γυναίκας στην εμμηνόπαυση.

Πώς θα χάσετε λίπος από την κοιλιά και τι ρόλο παίζει το γιαούρτι σε αυτό;

Η απώλεια βάρους είναι καθαρά θέμα ισοζυγίου: Εάν προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες απ’ όσες καταναλώνετε, θα χάσετε βάρος. Η επιλογή των τροφών που προσλαμβάνετε, όμως, παίζει εξίσου μεγάλο ρόλο, από τα συστατικά που περιέχουν και τη θρεπτική τους αξία μέχρι το βαθμό κορεσμού που προκαλούν. Και παρότι δεν υπάρχουν τροφές που αν τις τρώτε θα αδυνατίσετε ή θα κάψετε το λίπος, ορισμένες έχουν τέτοια σύνθεση που μπορεί να βοηθήσει στα παραπάνω. Και το γιαούρτι είναι μία από αυτές.

Οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε από το γιαούρτι προέρχονται από πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και λιπαρά, που όλα τους είναι συστατικά που έχουν θέση σε μια ισορροπημένη διατροφή. Το γιαούρτι είναι ιδιαίτερα καλή πηγή πρωτεΐνης, με 8,5 γρ. ανά κεσεδάκι στο πλήρες γιαούρτι, 13 γρ. στο γιαούρτι με μειωμένα λιπαρά και 10 γρ. στο γιαούρτι χωρίς λιπαρά.

Πρωτεΐνη και απώλεια λίπους: Τα επιστημονικά δεδομένα

Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότερες δίαιτες για απώλεια βάρους περιέχουν άφθονη πρωτεΐνη. Χάρη στη σύνθετη χημική της δομή, το σώμα τη διασπά με αργό ρυθμό. Και σύμφωνα με τους ειδικούς από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, όταν το στομάχι αδειάζει αργά παραμένουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα, κάτι που συμβάλει στον έλεγχο της πρόσληψης θερμίδων και την απώλεια λίπους από την κοιλιά. Επιπλέον, η πρωτεΐνη έχει υψηλό δείκτη τροφογενούς θερμογένεσης. Ο όρος αυτός σημαίνει τη μεταβολική απόκριση στην τροφή που έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη κατανάλωση θερμίδων κατά την πέψη. Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nutrition and Metabolism, η πρωτεΐνη έχει τον υψηλότερο δείκτη τροφογενούς θερμογένεσης αυξάνοντας την κατανάλωση ενέργειας κατά 15 με 30 τοις εκατό. Οι υδατάνθρακες και τα λιπαρά αυξάνουν την δαπάνη ενέργειας κατά 5 με 10 τοις εκατό και κατά 0 με 3 τοις εκατό, αντίστοιχα.

Άλλο ένα bonus από το γιαούρτι

Εκτός από την υψηλή του περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, το γιαούρτι είναι καλή πηγή προβιοτικών, ζωντανών μικροοργανισμών που διατηρούν ισορροπημένο και υγιές το μικροβίωμα του εντέρου. Και πώς αυτό επηρεάζει την απώλεια λίπους από την κοιλιά και γενικότερα τη διατήρηση υγιούς βάρους. Μετα-ανάλυση μελετών στο Nutrition and Metabolism βρήκε πως το εντερικό μικροβίωμα μπορεί να παίζει ρόλο στο μεταβολισμό της ενέργειας και τη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

Οι μηχανισμοί πίσω από αυτή τη δράση ερευνώνται ακόμη, ωστόσο υπάρχουν αρκετές θεωρίες. Μία από αυτές υποστηρίζει πως τα λιπαρά οξέα μακράς αλύσου που παράγονται από το μικροβίωμα μπορεί να ρυθμίζουν τον κορεσμό και την πρόσληψη τροφής και να προστατεύουν από την αντίσταση στην ινσουλίνη. Παρότι τα ευρήματα των μελετών είναι μη καταληκτικά, τα πολλά άλλα αποδεδειγμένα οφέλη των προβιοτικών κάνουν το γιαούρτι μια σταθερή αξία στη διατροφή σας, είτε θέλετε να χάσετε λίπος από την κοιλιά είτε απλά θέλετε να διατηρείτε ένα φυσιολογικό βάρος και να είστε πιο υγιείς.

Γνωρίστε τα Femarelle®

Το Femarelle® είναι η πλέον δημοφιλής μη ορμονική επιλογή, προτεινόμενη από κορυφαίους γυναικολόγους και ενδοκρινολόγους σε όλο τον κόσμο. Η ολοκληρωμένη σειρά συμπληρωμάτων διατροφής Femarelle® παρέχει στις γυναίκες σε ολόκληρη την υφήλιο μια φυσική, ασφαλή και αποτελεσματική επιλογή για την ανακούφιση πληθώρας συμπτωμάτων που σχετίζονται με τις ορμονικές διαταραχές και την πτώση ή απώλεια των οιστρογόνων.