Πώς θα προστατευτώ από την οστεοπόρωση στην εμμηνόπαυση;

Οι αλλαγές στις ορμόνες που συμβαίνουν κατά την προεμμηνόπαυση επηρεάζουν και την υγεία των οστών. Σύμφωνα με την Ελληνική Μελέτη Μεταβολισμού των Οστών, τα οιστρογόνα ασκούν προστατευτική δράση στα οστά και η απότομη μείωσή τους κατά την εμμηνόπαυση συνδέεται με απώλεια οστικής μάζας. Η ηλικία δεν παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό, αφού και νέες γυναίκες που έχουν μπει σε πρόωρη ή σε τεχνητή εμμηνόπαυση, έχουν αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάσουν οστεοπόρωση.

Πώς θα προστατευτείτε από την οστεοπόρωση στην εμμηνόπαυση

Η πρόληψη της οστεοπόρωσης ξεκινά από την παιδική ηλικία και συνεχίζεται όχι μόνο μέχρι την εμμηνόπαυση αλλά και μετά – ακόμη κι αν έχει στο μεταξύ παρουσιαστεί μείωση της οστικής μάζας. Για την πρόληψή της έχουμε δύο βασικά «όπλα»: τη διατροφή και την άσκηση.

Πρόληψη της οστεοπόρωσης με διατροφή

Η βιταμίνη D παίζει ζωτικό και διπλό ρόλο στην προστασία των οστών, βοηθώντας τον οργανισμό να απορροφήσει το ασβέστιο και υποστηρίζοντας τους μυς ώστε να προλαμβάνονται οι πτώσεις. Καθώς η βιταμίνη D δεν προσλαμβάνεται φυσικά από τη διατροφή μας -παρά μόνο με την ενίσχυση ορισμένων τροφών με αυτήν- πολλοί ειδικοί συστήνουν τη λήψη ενός εξειδικευμένου συμπληρώματος διατροφής με μεγάλη βιοδιαθεσιμότητα.

Αλλά και το ασβέστιο είναι ένας βασικός διατροφικός σύμμαχος για την προστασία των οστών. Τα σκληρά κίτρινα τυριά είναι τα γαλακτοκομικά με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο, ενώ καλές πηγές του είναι επίσης τα πράσινα λαχανικά όπως το μπρόκολο και τα αμύγδαλα.

Πρόληψη της οστεοπόρωσης με άσκηση

Κάθε φυσική δραστηριότητα είναι σημαντική για την πρόληψη της οστεοπόρωσης, ωστόσο η καλύτερη άσκηση σύμφωνα με την Ελληνική Μελέτη Μεταβολισμού των Οστών είναι η άσκηση αντοχής, δηλαδή τα βάρη και οι προπονήσεις με το βάρος του σώματος. Ασκήσεις όπως με αλτήρες, με ιμάντες TRX, με λάστιχα, το Pilates σε «κρεβάτι», το Gyrotonic, η «σανίδα» ανήκουν στις ασκήσεις αντοχής υψηλής έντασης που συστήνονται σε ανθρώπους που δεν έχουν υποστεί οστεοπορωτικό κάταγμα. Εάν η φυσική σας κατάσταση δεν σας επιτρέπει αυτής της μορφής την προπόνηση, τότε το δυναμικό βάδισμα και η αερόβια άσκηση (π.χ. σε ελλειπτικό, σε ομαδικά μαθήματα ή χαλαρό τρέξιμο) είναι ένας καλός τρόπος να ισχυροποιήσετε το σκελετικό σας σύστημα και να προλάβετε την οστεοπόρωση ή την εξέλιξή της.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρει: Πώς γίνεται η διάγνωση της εμμηνόπαυσης

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρει: Μαστογραφία στην εμμηνόπαυση: Πόσο συχνά θα πρέπει να γίνεται;

Το Femarelle® Unstoppable είναι ένα καινοτόμο συμπλήρωμα διατροφής για γυναίκες άνω των 60 ετών, που περιέχει το αποκλειστικό παράγωγο σόγιας DT56a, ένα μοναδικό προϊόν από εκχύλισμα μη γενετικά τροποποιημένης σόγιας. Επίσης περιέχει βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη), βιταμίνη Β7 (βιοτίνη), βιταμίνη D και ασβέστιο.

Η βιταμίνη D συμβάλλει στη φυσιολογική απορρόφηση του ασβεστίου και τη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων του στο αίμα, καθώς και στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάστασης των οστών. Επίσης, η βιταμίνη D βοηθά στη μείωση του κινδύνου πτώσης που συνδέεται με την αστάθεια του σώματος και την μυϊκή αδυναμία.