Μεγαλώνουμε χωρίς να γερνάμε: 5 μύθοι καταρρίπτονται

Με τη σωστή διατροφή και φυσική δραστηριότητα, μπορούμε να μεγαλώνουμε χωρίς να «γερνάμε». Αυτοί είναι οι 5 μύθοι για τη γήρανση που καταρρίπτουν πλέον οι ειδικοί και αξίζει να τους δούμε έναν έναν.

Το πέρασμα του χρόνου έχει συνδεθεί με πολλούς αρνητικούς μύθους που «υποσκάπτουν» την πιθανότητα για μια καλή ποιότητα ζωής σε κάθε ηλικία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ωστόσο, όλα περνάνε από το χέρι μας: Μπορούμε να μεγαλώνουμε χωρίς να γερνάμε (με την έννοια της απόσυρσης από τη ζωή και από τις καθημερινές μας ασχολίες), αλλά να μεγαλώνουμε με υγεία, με ισορροπία και με ψυχική πληρότητα.

Και μπορούμε όλοι να διαψεύσουμε τον πολύ διαδεδομένο μύθο που λέει ότι καθώς μεγαλώνουμε είναι πιο δύσκολο να γυμναζόμαστε, να τρώμε σωστά και να προσλαμβάνουμε αρκετά θρεπτικά συστατικά, να κάνουμε έρωτα και να παραμένουμε το ίδιο δραστήριοι και με καθαρό μυαλό όπως πριν. Δεν θα πούμε ότι όλα είναι ρόδινα – και ευτυχώς υπάρχουν τρόποι όπως η τακτική φυσική δραστηριότητα και εξειδικευμένα συμπληρώματα διατροφής που μας βοηθούν να διατηρούμε στο 100% όλες τις λειτουργίες του σώματος και του μυαλού μας μεγαλώνοντας.

Χρειάζεται όμως να επιθυμούμε συνειδητά και να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να συνεχίσουμε να ζούμε μια γεμάτη και δραστήρια ζωή.

Μεγαλώνουμε χωρίς να γερνάμε: Οι 5 μύθοι που ΔΕΝ ισχύουν

Οι μεγάλοι άνθρωποι δεν έχουν κοινωνική ζωή

Η εικόνα μιας ηλικιωμένης γυναίκας που βλέπει όλη τη μέρα τηλεόραση είναι όχι μόνο μύθος, αλλά εντελώς παρωχημένη. Οι γυναίκες σήμερα μπορεί να γίνουν ακόμη πιο δραστήριες κοινωνικά από την εμμηνόπαυση και τα επόμενα χρόνια. Και φαίνεται πως αυτό είναι ένας θετικός κύκλος, αφού όσο πιο κοινωνικός είναι κάποιος μεγαλώνοντας τόσο προστατεύει την υγεία του, όπως υποδεικνύει και σχετική έρευνα στην αμερικανική επιστημονική επιθεώρηση National Institute of Aging.

Όσο μεγαλώνουμε, γινόμαστε λιγότερο δραστήριοι

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Δραστηριότητα δεν σημαίνει απαραίτητα να συμμετέχει κανείς στο μαραθώνιο ή να κάνει spinning (παρότι υπάρχουν πολύ περισσότεροι πενηντάρηδες και εξηντάρηδες απ’ ότι νομίζουμε που όντως ασχολούνται με αυτά τα αθλήματα!). Ωστόσο, εξαιρετικές δραστηριότητες που βελτιώνουν τη φυσική κατάσταση και τη διάθεση είναι η γιόγκα, το Pilates, το δυναμικό περπάτημα, ο χορός, το κολύμπι, η πεζοπορία, η αεροβική στο νερό και ένα σωρό άλλες μορφές άσκησης που μπορεί να κάνει κανείς σε κάθε ηλικία.

Το θέμα είναι να πάρει την απόφαση, να κλείσει την τηλεόραση, να σηκωθεί από τον καναπέ και να ενεργοποιηθεί. Είναι τόσο απλό και είναι ένα από τα βασικά «μυστικά» των ανθρώπων που μεγαλώνουν χωρίς να γερνάνε.

Οι μεγαλύτεροι άνθρωποι έχουν «παλιές» αντιλήψεις

Και οι νέοι άνθρωποι μπορεί να έχουν παλιές αντιλήψεις και παγιωμένες απόψεις. Το να είναι κανείς ανοιχτόμυαλος, να αποδέχεται τις αλλαγές, να μπορεί να εφαρμόσει τις συμβουλές του «σήμερα» και να αλλάξει νοοτροπία δεν είναι μόνο θέμα ηλικίας αλλά σχετίζεται με το πόσο πρόθυμος είναι να συνεχίσει να αλλάζει και να μαθαίνει σε κάθε φάση της ζωής του. Γι’ αυτό και σήμερα θα δει κανείς πολλούς «μεγάλους» ανθρώπους που υιοθετούν καλύτερες διατροφικές συνήθειες, π.χ. μειώνουν την κατανάλωση της ζάχαρης και των επεξεργασμένων τροφών, επιλέγουν άπαχη πρωτεΐνη και καλά λιπαρά και αλλάζουν τις τεχνικές μαγειρέματος που ήξεραν με πιο υγιεινές και «φρέσκιες».

Γι’ αυτό και πολλές γυναίκες μετά τα 40 ή τα 50 τους χρόνια συχνά είναι πιο «όμορφες» απ’ ότι νεότερες,
φροντίζουν καλύτερα τον εαυτό τους και μέσα από την καλύτερη διατροφή και εξειδικευμένα συμπληρώματα διατροφής παίρνουν την ενέργεια και την ώθηση που χρειάζονται για να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τη ζωή για πολλές δεκαετίες ακόμη και να μεγαλώνουν χωρίς να γερνάνε.

Οι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι φιλάσθενοι

Η κληρονομικότητα και η γενετική παίζουν τεράστιο ρόλο και μπορεί να αυξήσουν τις πιθανότητες κάποιου να παρουσιάσει ένα σοβαρό νόσημα στα σαράντα, στα πενήντα ή στα εξήντα του χρόνια. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ο καθένας μας απλά θα περιμένει την ασθένεια να έρθει.

Η διατροφή, η ενίσχυση του οργανισμού με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στην βέλτιστη βιοδιαθεσιμότητα, η τακτική φυσική δραστηριότητα και οι κοινωνικές συναναστροφές που θα μας βγάζουν από το σπίτι, παίζουν ζωτικό ρόλο στο να μεγαλώνουμε χωρίς να γερνάμε και χωρίς να «αποσυρόμαστε».

Από την άλλη πλευρά, η επίγνωση της κληρονομικότητας που έχει κανείς μπορεί να τον προστατέψει σημαντικά. Εάν κάποιος έχει αυξημένες πιθανότητες βάση ιστορικού να παρουσιάσει διαβήτη ή καρδιοπάθεια, θα πρέπει από νεαρή ηλικία να φροντίσει την υγεία του ώστε να «θωρακιστεί» με καλές συνήθειες και πρόληψη για τα νοσήματα αυτά.

Οι μεγαλύτεροι άνθρωποι δεν έχουν καλή μνήμη

Ναι, μεγαλώνοντας, μπορεί να γίνεται δυσκολότερο να μάθετε κάτι καινούργιο, π.χ. μια ξένη γλώσσα, και να δυσκολεύεστε να θυμάστε πράγματα όπως που αφήσατε τα κλειδιά σας. Μάλιστα, η εμμηνόπαυση στις γυναίκες είναι μια περίοδος -όπως και η εγκυμοσύνη- που έχει αποδειχτεί πως σχετίζεται με δυσκολία συγκέντρωσης και διαταραχές μνήμης που πιθανότατα συνδέονται με τις ορμονικές αλλαγές. Ξεκινήστε από σήμερα κιόλας, όποια χρονολογία γέννησης κι αν γράφει η ταυτότητά σας, να λαμβάνετε μέτρα για να ενισχύσετε την λειτουργία του εγκεφάλου σας.

Η ισορροπημένη διατροφή, μέτριας έντασης άσκηση αλλά και εξειδικευμένα συμπληρώματα όπως τα Femarelle Recharge αποτελούν βασικό σας σύμμαχο, προκειμένου να λειτουργεί το μυαλό σας στο 100%.

Πιο συγκεκριμένα, τα καλά λιπαρά που βρίσκονται στο σολομό και τη σαρδέλα και τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται σε λαχανικά και φρούτα όπως τα σμέουρα, τα μύρτιλλα και άλλα, μειώνουν με φυσικό τρόπο τη φλεγμονή και τον κίνδυνο άνοιας. Τα Femarelle Recharge περιέχουν βιταμίνη Β6, η οποία συμβάλλει στην μείωση της κούρασης και της κόπωσης, την φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και την ομαλή ψυχολογική λειτουργία.Τέλος, η φυσική δραστηριότητα έχει επίσης αποδειχτεί επιστημονικά ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην καλή εγκεφαλική λειτουργία και την πρόληψη της άνοιας.

Και μια τελευταία σκέψη

Το να μεγαλώνουμε είναι τύχη που δεν την έχουν όλοι οι άνθρωποι. Όμως το να μεγαλώνουμε χωρίς να γερνάμε, να παραμένουμε υγιείς και δραστήριοι, είναι κάτι που μπορούμε όλοι να διεκδικήσουμε. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να φροντίζουμε τον εαυτό μας με κάθε τρόπο που μας προσφέρει πλέον η επιστήμη ώστε να είμαστε στην καλύτερη δυνατή κατάσταση σωματικά και διανοητικά αλλά και να αποδεχόμαστε τις αλλαγές και τους περιορισμούς της κάθε φάσης της ζωής μας.

Θέλετε να ανακαλύψετε πώς μπορεί ένα εξειδικευμένο συμπλήρωμα διατροφής να σας βοηθήσει σε κάθε ηλικία; Είμαστε στη διάθεσή σας να συζητήσουμε κάθε σας απορία.