Μαμά στην περιεμμηνόπαυση | Οι προκλήσεις και η τεράστια σημασία της αυτοφροντίδας

Η εμμηνόπαυση εμφανίζεται από τα τέλη της δεκαετίας των 40 έως τις αρχές της δεκαετίας των 50, αλλά η μεταβατική περίοδος, που αναφέρεται ως περιεμμηνόπαυση, μπορεί να ξεκινήσει πολύ νωρίτερα (αρχές της δεκαετίας των 40) με σωματικά και συναισθηματικά συμπτώματα. Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να επηρεάσουν τις σχέσεις μιας γυναίκας, ειδικά εκείνες με τον σύντροφό της, τον σύζυγο ή τα παιδιά της.

Πώς η περιεμμηνόπαυση μπορεί να επηρεάσει τη μητρότητα:

Η αρχή της περιεμμηνόπαυσης συνήθως σηματοδοτείται από την έναρξη ακανόνιστων εμμηνορροϊκών περιόδων και τελειώνει μετά από έναν χρόνο χωρίς εμμηνόρροια.

Κατά τη διάρκεια της φάσης της περιεμμηνόπαυσης, τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη παρουσιάζουν διακυμάνσεις, καθώς αυξάνονται και πέφτουν ακανόνιστα μέχρι να σταθεροποιηθούν εκ νέου στα μετεμμηνοπαυσιακά επίπεδα. Τα κοινά φυσικά συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Εξάψεις
  • Προβλήματα ύπνου που επηρεάζουν σημαντικά την καθημερινότητα της γυναίκας
  • Ακανόνιστες περιόδους
  • Επώδυνες κράμπες και βαριά ροή
  • Κολπική ξηρότητα
  • Αύξηση βάρους
  • Μείωση της γονιμότητας
  • Αλλαγές στη σεξουαλική λειτουργία και τη λίμπιντο
  • Ευαισθησία του στήθους
  • Πονοκεφάλους
  • Ξηρό δέρμα
  • Τριχόπτωση
  • Ακράτεια

Οι κυμαινόμενες ορμόνες μπορεί επίσης να έχουν εξουθενωτικές επιδράσεις στην ψυχική και συναισθηματική υγεία και περιλαμβάνουν συμπτώματα όπως εναλλαγές της διάθεσης, ευερεθιστότητα, θυμό, κατάθλιψη, προβλήματα μνήμης και συγκέντρωσης, διαταραχές πανικού και υπερβολικά συναισθηματικές αντιδράσεις.

Οι προκλήσεις της ανατροφής των παιδιών κατά τη διάρκεια της περιεμμηνόπαυσης

Η αντιμετώπιση όλων των φυσικών συμπτωμάτων της περιεμμηνόπαυσης μπορεί να είναι δύσκολη. Οι περισσότερες μητέρες μπαίνουν στην περιεμμηνόπαυση όταν τα παιδιά τους είναι στην εφηβεία, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, ενώ μερικές μητέρες που αποφάσισαν να κάνουν παιδιά αργότερα στη ζωή τους, μπορεί ακόμη και να πρέπει να αντιμετωπίσουν ένα εξαιρετικά ζωηρό μικρό παιδί.

Τα συμπτώματα της περιεμμηνόπαυσης μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα μια μητέρα που αισθάνεται κουρασμένη όλη την ώρα, θυμώνει εύκολα και χωρίς καν να το συνειδητοποιεί. Μπορεί να αισθάνεται σαν να μαλώνει το παιδί της χωρίς λόγο ή να καταρρεύσει και να ξεσπάσει σε κλάματα επειδή νιώθει πως δεν την ακούνε. Τα μικρότερα παιδιά μπορεί να μην καταλαβαίνουν τι συμβαίνει, με αποτέλεσμα να φοβούνται τελικά τις μητέρες τους.

Οι έφηβοι, από την άλλη πλευρά, έχουν ένα εντελώς νέο επίπεδο πρόκλησης. Ενώ οι ορμόνες τους είναι εκτός ελέγχου και αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν ένα σώμα που συνεχώς αλλάζει, τα επίπεδα ορμονών της μητέρας τους μειώνονται, δημιουργώντας στην οικογένεια δύο συγκρουόμενα πεδία.

Η ανατροφή των παιδιών κατά τη διάρκεια της περιεμμηνόπαυσης μπορεί να είναι μια σημαντική πρόκληση για μια μητέρα και θα χρειαστεί ένα υποστηρικτικό περιβάλλον και ιδανικά και τη βοήθεια ενός άλλου ενήλικου συντρόφου.

Θα πρέπει επίσης να εφαρμόσει κάποιες μεθόδους αυτοφροντίδας. Όσο περισσότερο φροντίζει τον εαυτό της κατά τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου, τόσο πιο ομαλά θα περάσει και θα έχει ενέργεια για να βοηθήσει το έφηβο παιδί της να αντιμετωπίσει τις δικές του ορμονικές προκλήσεις.

Συμβουλές αυτοφροντίδας για μητέρες κατά τη διάρκεια της περιεμμηνόπαυσης

Μια μητέρα στη σύγχρονη εποχή είναι συχνά πολύ απασχολημένη με τη φροντίδα της οικογένειάς της και εξακολουθεί να πηγαίνει στη δουλειά κάθε μέρα, με αποτέλεσμα να βάζει τη δική της υγεία και ευημερία τελευταία.

Όταν ξεκινά η περιεμμηνόπαυση όμως, πρέπει να αποκτήσει αυτογνωσία και να εξασκηθεί στην αυτοφροντίδα.

Ευτυχώς υπάρχουν μερικές εύκολες συμβουλές τρόπου ζωής που μπορεί να εφαρμόσει και φυσικές θεραπείες που μπορεί να χρησιμοποιήσει για να βοηθήσει τον εαυτό και την οικογένειά της.

Συμβουλές για τον τρόπο ζωής κάθε μαμάς σε περιεμμηνόπαυση:

  • Καθημερινή κίνηση και άσκηση. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από περπάτημα και κολύμπι μέχρι χαλαρωτικό μάθημα γιόγκα. Με άσκηση αποβάλλεται το στρες και ενισχύονται οι «καλές ορμόνες» (ενδορφίνες).
  • Εύρεση χρόνου για τον εαυτό της: Κάθε μαμά πρέπει να βρει μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, ακόμα κι αν είναι μόνο τριάντα λεπτά, μέσα στην οποία να κάνει κάτι που της αρέσει.
  • Οικογενειακές συναντήσεις και συζητήσεις για τη μεταβαλλόμενη διάθεσή της καθώς και αναζήτηση υποστήριξης.
  • Διατροφικές αλλαγές: Απομάκρυνση από επεξεργασμένα και ζαχαρούχα τρόφιμα που μπορούν να ενισχύσουν τη φλεγμονή και να επιδεινώσουν τον πόνο και τις κράμπες.
  • Κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε βιταμίνες Β για υποστήριξη στο νευρικό σύστημα.
  • Προσέγγιση φίλων που περνούν επίσης από περιεμμηνόπαυση ή που έχουν φτάσει στην εμμηνόπαυση για να μπορούν να μοιράζονται εμπειρίες, ομοιότητες, συμβουλές και ιστορίες.
  • Χρήση συμπληρωμάτων για να βοηθήσουν στην ισορροπία ορμονών, τις εναλλαγές της διάθεσης και την αϋπνία. Μία πολύ καλή μη ορμονική επιλογή είναι τα Femarelle®, που προτείνεται από κορυφαίους γυναικολόγους και ενδοκρινολόγους παγκοσμίως. Παρέχουν στις γυναίκες μια φυσική, αποτελεσματική και πάνω από όλα ασφαλή ανακούφιση από πολλά συμπτώματα που σχετίζονται με τις ορμονικές διαταραχές και την πτώση ή απώλεια των οιστρογόνων.

Το Femarelle® Rejuvenate είναι ένα καινοτόμο συμπλήρωμα διατροφής για την περιεμμηνόπαυση που συμβάλει θετικά στη διαχείριση των συμπτωμάτων που προέρχονται από την απορρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας λόγω της μείωσης των επιπέδων των οιστρογόνων.

Η δράση του Femarelle® υποστηρίζεται από πολυάριθμες κλινικές μελέτες για αυτό και προτείνεται από κορυφαίους ειδικούς σε όλο τον κόσμο.

Το Femarelle® Rejuvenate προορίζεται για γυναίκες άνω των 40 ετών, για τη βελτίωση της διάθεσης και του αισθήματος κόπωσης, για την προστασία της επιδερμίδας και των μαλλιών και για τα πρώτα συμπτώματα που σχετίζονται με τη μείωση των επιπέδων των οιστρογόνων.

Γνωρίστε το Femarelle® Rejuvenate ΕΔΩ