Κοινωνική αποστασιοποίηση: Οι 3 βιταμίνες και το 1 “μυστικό” που θα κρατήσουν μακριά τα αρνητικά συναισθήματα

Οι καταστάσεις που ζούμε όλοι είναι πρωτόγνωρες. Όμως δεν πρέπει να επιτρέψουμε στην κρίση του κορωνοϊού και την κοινωνική αποστασιοποίηση να μας καταβάλουν ψυχικά. Ακόμη κι αν αυτή τη στιγμή σας φαίνεται δύσκολο, κάνετε μια προσπάθεια να σκέφτεστε θετικά και να αξιοποιήσετε τον χρόνο που μένουμε σπίτι για να κάνετε ενδοσκόπηση, να πάρετε αποφάσεις και να κάνετε σχέδια για το άμεσο μέλλον.

Ενισχύστε όμως και τον οργανισμό και το νευρικό σας σύστημα, που βρίσκεται υπό πίεση, βελτιώνοντας τη διατροφή σας. Η παραμονή στο σπίτι είναι άλλωστε μια πολύ καλή ευκαιρία για να αποκτήσουμε καλύτερες διατροφικές συνήθειες, να τρώμε τα πέντε μικρά γεύματα την ημέρα που συστήνουν οι ειδικοί, να απολαύσουμε σπιτικό, καλής ποιότητας φαγητό και να περιορίσουμε την κατανάλωση αλκοόλ.

Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που θα ενισχύσουν το νευρικό σας σύστημα και τη λειτουργία του εγκεφάλου, θα κρατήσουν μακριά τα αρνητικά συναισθήματα και θα λειτουργήσουν ως ασπίδα προστασίας για το νευρικό σας σύστημα και την κατάθλιψη.

Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Τα οφέλη τους για το καρδιαγγειακό σύστημα είναι ευρέως γνωστά. Ωστόσο, τα πολύτιμα αυτά λιπαρά μπορεί να ανακουφίσουν και τα συμπτώματα της κατάθλιψης, καθώς παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία του νευρικού συστήματος. Μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό European Neuropsychopharmacology βρήκε πως οι άνθρωποι που λάμβαναν συμπλήρωμα Ω3 λιπαρών οξέων παρουσίαζαν μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης. Η μελέτη αυτή καταδεικνύει επίσης πως τα Ω3 Λιπαρά Οξέα μπορεί να είναι ευεργετικά και σε ανθρώπους που παίρνουν αντικαταθλιπτικά. Να πούμε ωστόσο πως παρότι η συγκεκριμένη μελέτη -και επόμενες- κατέληξε στο παραπάνω συμπέρασμα, υπήρξαν μελέτες που αμφισβήτησαν τη δράση τους κατά της κατάθλιψης, με αποτέλεσμα τα συνολικά στοιχεία να είναι ασαφή.

Ας κρατήσουμε όμως αυτό: Η δράση των Ω3 λιπαρών οξέων στη συνολική υγεία του οργανισμού είναι αδιαμφισβήτητη, οπότε η λήψη τους έχει πολλαπλά οφέλη και είναι σημαντικό να φροντίζουμε να τα προσλαμβάνουμε σε επάρκεια.

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα βρίσκονται σε συμπληρώματα και τροφές, κυρίως στα λιπαρά ψάρια, ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια και ο λιναρόσπορος και τα έλαιά τους.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Η υγεία του νευρικού συστήματος είναι στενά δεμένη με την επάρκεια βιταμινών του συμπλέγματος Β στον οργανισμό. Οι βιταμίνες αυτές είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του εγκεφάλου. Έχει βρεθεί πως συμβάλουν στην παραγωγή και τον έλεγχο των χημικών του εγκεφάλου που επηρεάζουν την διάθεση, ενώ η ανεπάρκειά τους έχει συνδεθεί με την εμφάνιση κατάθλιψης.

Μελέτη στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Psychopharmacology, βρήκε πως ο συνδυασμός βιταμίνης Β12 και φυλλικού οξέος (που επίσης ανήκει στο σύμπλεγμα της Β), μείωσε τα συμπτώματα της κατάθλιψης στους συμμετέχοντες. Να επισημάνουμε, όμως, πως παρότι τα αποτελέσματα και από άλλες μελέτες είναι θετικά αναφορικά με τη βελτίωση της διάθεσης, χρειάζεται να γίνει περισσότερη έρευνα προκειμένου να καταλήξει η επιστημονική κοινότητα σε ασφαλή συμπεράσματα.

Καθώς όμως πρόκειται για μια ομάδα βιταμινών πολύ σημαντική για όλες τις λειτουργίες του οργανισμού, είναι απαραίτητο να προσλαμβάνετε τις βιταμίνες αυτές σε επάρκεια. Το κόκκινο κρέας, τα ψάρια, τα αβγά και τα γαλακτοκομικά είναι καλές πηγές τους, ενώ μπορείτε να τις παίρνετε και με τη μορφή συμπληρώματος διατροφής ειδικά εάν ακολουθείτε vegan ή vegetarian διατροφή.

Βιταμίνη D

Το έχετε πιθανότατα παρατηρήσει: Αρκεί μια βόλτα στον ήλιο για να αλλάξει η διάθεσή σας ακόμη και τις ημέρες που όλα σας φαίνονται πιο δύσκολα. Η επιστήμη φαίνεται πως συμφωνεί μαζί σας, αφού η «βιταμίνη του ήλιου», η βιταμίνη D αποδεικνύεται πως παίζει ρόλο όχι μόνο για τη σωματική αλλά και για την ψυχική μας υγεία. Έτσι, εκτός από τη συμβολή της για υγιή σκελετό και ανοσοποιητικό σύστημα, οι ειδικοί μελετούν πλέον την επίδρασή της στη βελτίωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, όπως αναφέρεται σε έρευνα στο Issues in Mental Health.

Η βιταμίνη D ωστόσο δεν είναι εύκολο να προσληφθεί διατροφικά. Σε μικρές ποσότητες την παίρνουμε από τροφές όπως το ιχθυέλαιο, το γάλα, οι σαρδέλες και τα αβγά αλλά η κύρια πηγή πρόσληψης είναι τα ενισχυμένα τρόφιμα και τα συμπληρώματα διατροφής, ενώ φαίνεται πως παίζει ρόλο και η τακτική έκθεση στον ήλιο για μερικά λεπτά την ημέρα χωρίς αντηλιακή προστασία.

Και μερικές τελευταίες σκέψεις αναφορικά με την πανδημία κορωνοϊού και το πώς μας επηρεάζει

Ας μην ξεχνάμε πως η κατάθλιψη και τα αρνητικά συναισθήματα συνδέονται με την αβεβαιότητα και το φόβο που νιώθουμε στην παρούσα φάση που βιώνουμε. Αντισταθμίστε τα συναισθήματα αυτά αναλαμβάνοντας δράση, ελέγχοντας στην καθημερινότητά σας ό,τι μπορεί να ελεχθεί, και κάνοντας κάτι θετικό για τον εαυτό σας: Προσέξτε την διατροφή σας, ενισχύστε τον οργανισμό σας με ό,τι χρειάζεται για να λειτουργεί καλύτερα, χτενιστείτε, βαφτείτε και βγείτε για περπάτημα -έστω και στη γειτονιά σας μέχρι να αρθούν τα αυστηρά μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων- και κλείστε με τους αγαπημένους σας ανθρώπους ραντεβού για κουβεντούλα μέσω βιντεοκλήσης. Όλα θα πάνε καλά, να το θυμάστε αυτό και να το πιστεύετε.

Και ένα “μυστικό” για το τέλος…

Η εξειδικευμένη σειρά συμπληρωμάτων διατροφής για γυναίκες Femarelle® περιέχει το αποκλειστικό σύμπλοκο DT56a, ένα μοναδικό “μυστικό” μόριο από ολικό εκχύλισμα μη γενετικά τροποποιημένης σόγιας. Τα Femarelle® δεν περιέχουν ορμόνες όμως δρουν ως φυσικοί τροποποιητές των οιστρογονικών υποδοχέων για τη βελτίωση της διάθεσης και του αισθήματος της κόπωσης, συμπτώματα που σχετίζονται άμεσα και με τη σταδιακή πτώση και απώλεια των οιστρογόνων, καθώς η γυναίκα εισέρχεται στην κλιμακτήριο και την εμμηνόπαυση.

Ανακαλύψτε σήμερα κιόλας το Femarelle® που ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες. Το “μυστικό” που μοιράζονται εκατομμύρια γυναίκες σε παγκόσμιο επίπεδο.