Καλοκαίρι και εμμηνόπαυση: 8 tips για να αντιμετωπίσετε τη ζέστη και τις εξάψεις


Οι εξάψεις στην εμμηνόπαυση είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό σύμπτωμα. Και παρότι είναι απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο αφού συνδέεται με τις ορμονικές μεταπτώσεις αυτής της περιόδου, τώρα το καλοκαίρι μπορεί να γίνει… βασανιστικό. Ωστόσο, το ότι οι εξάψεις είναι κάτι φυσιολογικό σε αυτή τη φάση της ζωής δεν σημαίνει ότι πρέπει να τις υπομένετε παθητικά. Δοκιμάστε αυτά τα 10 tips από τον αμερικανικό φορέα για την υγεία των γυναικών Associates in Women’s Health που σίγουρα θα σας βοηθήσουν να νιώσετε καλύτερα.

Πώς μπορείτε να περιορίσετε τις εξάψεις στην εμμηνόπαυση;


Υιοθετήστε το layering στα ρούχα σας

Εάν βιώνετε ήδη τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης το ξέρετε καλά: Τη μία στιγμή μπορεί να ιδρώνετε και την άλλη να νιώθετε ρίγη και κλείνετε τον κλιματισμό. Η λύση είναι τα ρούχα σε στρώσεις: Φορέσετε ένα βαμβακερό μπλουζάκι κατάσαρκα και από πάνω μια ελαφριά ζακέτα, ένα πουκάμισο ή ένα φούτερ με φερμουάρ ή ένα ελαφρύ σακάκι, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία. Αποφύγετε τις στενές μπλούζες που θα είναι πιο δύσκολο -και άβολο- να τα βγάλετε διακριτικά εάν νιώσετε ένα κύμα θερμότητας.

Έχετε δίπλα σας ένα μπουκαλάκι με κρύο νερό

Μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις εξάψεις στην εμμηνόπαυση, από μέσα προς τα έξω. Μερικές γουλιές παγωμένο νερό μπορεί πραγματικά να βοηθήσουν. Επίσης, μπορείτε να κυλήσετε το μπουκάλι στους καρπούς και την κλείδωση του αγκώνα για ένα «κύμα» δροσιάς.

Επειδή το μπουκάλι θα ζεσταθεί γρήγορα, έχετε ένα δεύτερο στο ψυγείο για να τα χρησιμοποιείτε εναλλάξ.

Δροσιστείτε με δροσερές τροφές

Δροσερά και ζουμερά φρούτα και μπαστουνάκια λαχανικών, σαλάτες εποχής και κρύες σούπες είναι το ιδανικό μενού για να νιώθετε μεγαλύτερη ευεξία όλη τη μέρα.

Και ένα bonus: Οι παραπάνω διατροφικές επιλογές συμβάλουν στην απομάκρυνση της κατακράτησης υγρών και στον έλεγχο του βάρους σας.

Αποφεύγετε τα μπαχαρικά

Πολλές γυναίκες βρίσκουν πως οι εξάψεις στην εμμηνόπαυση είναι πιο έντονες εάν έχουν φάει κάτι πικάντικο. Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να τα αποφεύγετε για πάντα, απλά βγάλτε τα από το μενού όταν θα έχει περισσότερη ζέστη ή κάποιες μέρες που οι εξάψεις και τα άλλα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης είναι πιο έντονα.

Παραγγείλετε mocktail

Αντίστοιχη επίδραση με τα μπαχαρικά στις εξάψεις μπορεί να έχει το αλκοόλ. Εάν το έχετε διαπιστώσει, τις ζεστές βραδιές απολαύστε ένα mocktail με φυσικό χυμό φρούτων ή λαχανικών και μπόλικα παγάκια. Το όφελος θα είναι διπλό: Δεν θα γλιτώσετε μόνο ένα πιθανό κύμα έξαψης, αλλά και πολλές θερμίδες που έχει το αλκοόλ.

Κρατήστε το σπίτι σας δροσερό

  • Κλείνετε τα παράθυρα και τα παντζούρια στα δωμάτια που «χτυπάει» ο ήλιος για να διατηρηθεί πιο χαμηλή η εσωτερική θερμοκρασία και αερίζετε το σπίτι νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ για να μπει μέσα η δροσιά.
  • Εάν χρησιμοποιείτε ανεμιστήρα βρέξτε ένα ελαφρύ παρεό και στερεώστε το σε δύο καρέκλες μπροστά στο ρεύμα του. Η διαφορά στη θερμοκρασία θα είναι αισθητή.
  • Χρησιμοποιείτε σεντόνια από 100% βαμβάκι, που είναι φυσικό και «αναπνέει» συμβάλλοντας στην καλύτερη ρύθμιση της θερμοκρασίας σας στον ύπνο.

Ανακαλύψτε το διαλογισμό

Πολλές φορές η εσωτερική ένταση «μεταφράζεται» σε εξάψεις στην εμμηνόπαυση. Ο διαλογισμός, η γιόγκα, το Pilates είναι μέθοδοι που σας μαθαίνουν να συγκεντρώνεστε στην αναπνοή σας και να ακούτε το σώμα σας. Πειραματιστείτε και ανακαλύψτε ποια μέθοδος σας ταιριάζει περισσότερο και ασκείστε την όταν νιώθετε άγχος, ένταση, δυσάρεστα συναισθήματα ή πίεση στη δουλειά σας. Στην αρχή θα χρειάζεται προσπάθεια για να καταφέρετε να αδειάσετε το μυαλό σας για μερικά λεπτά, σταδιακά όμως θα γίνεται πιο εύκολα και θα τα εκτιμήσετε ως μια καθημερινή συνήθεια που συμβάλει στην καλύτερη ψυχική και σωματική υγεία σας.

Μην υποφέρετε σιωπηλά

Ναι, οι εξάψεις στην εμμηνόπαυση είναι πολύ συνηθισμένες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποφέρετε. Οι παραπάνω ιδέες θα σας βοηθήσουν να τις ανακουφίσετε παροδικά, ωστόσο αφού πρόκειται για ένα σύμπτωμα που σχετίζεται με τις ορμονικές αλλαγές αυτής της περιόδου, δεν πρόκειται να δώσουν λύση. Συζητήστε με το γιατρό ή με το φαρμακοποιό σας για τη λήψη ενός εξειδικευμένου συμπληρώματος διατροφής.

Το Femarelle® είναι η πλέον δημοφιλής μη ορμονική επιλογή, προτεινόμενη από κορυφαίους γυναικολόγους και ενδοκρινολόγους σε όλο τον κόσμο. Η ολοκληρωμένη σειρά συμπληρωμάτων διατροφής Femarelle® παρέχει στις γυναίκες σε ολόκληρη την υφήλιο μια φυσική, ασφαλή και αποτελεσματική επιλογή για την ανακούφιση πληθώρας συμπτωμάτων που σχετίζονται με τις ορμονικές διαταραχές και την πτώση ή απώλεια των οιστρογόνων.