Εξάψεις στην Covid-19 εποχή | Η σύγχυση με τη θερμοκρασία σώματος και οι τρόποι αντιμετώπισης

Πολλές είναι ερωτήσεις που γεννώνται σχετικά με τις εξάψεις και την Covid-19. Για παράδειγμα, τι συμβαίνει με την αύξηση της θερμοκρασίας στο σώμα; Δεδομένου ότι ο έλεγχος θερμοκρασίας γίνεται ολοένα και πιο συνηθισμένος ή και υποχρεωτικός για την είσοδο σε καταστήματα και άλλους χώρους, όπως το αεροδρόμιο ή χώρος εργασίας και τα σούπερ μάρκες, πολλές γυναίκες σε εμμηνόπαυση, που έχουν συχνά εξάψεις, ανησυχούν μήπως αυτές προκαλέσουν εφίδρωση και υψηλότερη θερμομετρική ένδειξη. Όμως, οι ειδικοί λένε ότι αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ανησυχούν. Ειδικότερα, οι εξάψεις και ο ιδρώτας από αυτές δεν προκαλούν πραγματικό πυρετό, σύμφωνα με τον Δρ. Isaac Bogoch, ειδικό για τις μολυσματικές ασθένειες στο University Health Network.

«Ωραία, τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια;»

Αυτό σημαίνει ότι εάν μία γυναίκα έχει εξάψεις, ένας έλεγχος θερμοκρασίας δεν θα δείξει ότι έχει πυρετό λόγω αυτών, εκτός αν έχει κανονικό πυρετό. Συνήθως, ο πυρετός ή η υψηλή θερμοκρασία είναι ένα σημάδι ότι το σώμα καταπολεμά κάποιο είδος βακτηριακής ή ιογενούς λοίμωξης. Ωστόσο, πολλά άτομα με covid-19 δεν έχουν πυρετό και μπορεί ακόμη και να είναι ασυμπτωματικά. Έτσι, η θερμομέτρηση δεν είναι και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος ανίχνευσης του Covid-19.

Στο ίδιο ερώτημα απαντά και ο Δρ Henry Raymond, αναπληρωτής καθηγητής και επιδημιολόγος στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Rutgers και η Δρ. Amisha Malhotra, αναπληρώτρια καθηγήτρια Παιδιατρικών Λοιμωδών Νοσημάτων στην Ιατρική Σχολή Rutgers Robert Wood Johnson.

Σύμφωνα με αυτούς, έχει σημασία και η διάρκεια των εξάψεων. Σύμφωνα με τον Δρ Malhotra, οι περισσότερες εξάψεις συνήθως περνούν αρκετά γρήγορα. Ακόμη, προτείνουν όσοι βιώνουν εξάψεις να εξηγούν την κατάστασή τους σε αυτόν που τους κάνει τη θερμομέτρηση και να ζητούν να θερμομετρηθούν ξανά έπειτα από λίγη ώρα.

«Ωραία, τι μπορώ να κάνω εγώ για να μειώσω τα συμπτώματα ώστε να αποφευχθεί και η σύγχυση με την Covid-19;»

Φυσικές θεραπείες για τις εξάψεις

Τα αγγειοκινητικά συμπτώματα, οι εξάψεις και οι νυχτερινές εφιδρώσεις, είναι τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης. Η εμμηνόπαυση, αν προσθέσουμε το διάστημα πριν αλλά και μετά, διαρκεί κατά μέσο όρο για 4 χρόνια αλλά μπορεί να διαρκέσει πολύ περισσότερο. Ενώ τα φάρμακα και οι θεραπείες ορμονών μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση σοβαρών περιπτώσεων, υπάρχουν και φυσικές θεραπείες που μπορούν να μειώσουν την ένταση και τη συχνότητα των εξάψεων.

Τεχνικές χαλάρωσης και ασκήσεις

Το άγχος προκαλεί την απελευθέρωση μιας ουσίας που ονομάζεται επινεφρίνη ή αλλιώς αδρεναλίνη, η οποία αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και την εφίδρωση. Οι χαλαρωτικές δραστηριότητες μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της σοβαρότητας και της συχνότητας των εξάψεων. Τεχνικές χαλάρωσης όπως η γιόγκα και ο διαλογισμός μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της συχνότητας των εξάψεων. Ακόμη, αποτελεσματικά μπορεί να είναι και ο βελονισμός, οι συνεδρίες με ειδικό σύμβουλο, το μασάζ και οι αναπνευστικές ασκήσεις.

Διατήρηση θερμοκρασίας με άμεσες λύσεις

Μια υγρή πετσέτα ή ένας γρήγορος αερισμός του χώρου μπορεί να ανακουφίσει άμεσα από τις εξάψεις. Επιπλέον, το σωστό layering συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση των ενοχλητικών συμπτωμάτων.

Υγιεινή διατροφή

Μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί επίσης να μειώσει τις αστάθειες του σακχάρου στο αίμα που προκαλούν συμπτώματα παρόμοια με των εξάψεων. Οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση πρέπει να τρώνε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και λιπαρά οξέα ωμέγα-3, όπως ψάρια, ή να εξετάσουν ένα συμπλήρωμα ιχθυελαίου.

Εναλλακτικές θεραπείες

Παραδοσιακά, μια ποικιλία φυτικών προϊόντων έχει χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία των εξάψεων. Αν και υπάρχουν λίγα επιστημονικά στοιχεία ότι αυτές τις εναλλακτικές θεραπείες είναι αποτελεσματικές, πολλές γυναίκες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν βότανα ισχυριζόμενες ότι νιώθουν ανακούφιση.

Φυτοοιστρογόνα

Πολλά φυτά περιέχουν ενώσεις που ονομάζονται φυτοοιστρογόνα ή «διατροφικά οιστρογόνα» που πιστεύεται ότι βοηθούν τις γυναίκες που αντιμετωπίζουν μειωμένα επίπεδα οιστρογόνων αυξάνοντας την επίδραση της ορμόνης αυτής στο σώμα. Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι φυτοοιστρογόνων που βρίσκονται στα όσπρια, τους σπόρους και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Τα προϊόντα οσπρίων και φασολιών, όπως η σόγια, περιέχουν φυτοοιστρογόνα που ονομάζονται ισοφλαβόνες, το πιο γνωστό φυτικό οιστρογόνο.

Ρίζα γλυκόριζας

Η ρίζα γλυκόριζας περιέχει φυτοοιστρογόνα και πολλές γυναίκες ισχυρίστηκαν ότι τους προσέφερε ανακούφιση από τις εξάψεις.

Ρίζα βαλεριάνας

Η ρίζα βαλεριάνας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της έντασης και του αριθμού των εξάψεων. Ακόμη, η βαλεριάνα βοηθά επίσης στον καλύτερο ύπνο, ο οποίος είναι γνωστό ότι βελτιώνει αυτά τα συμπτώματα. Τέλος, περιέχει φυτοοιστρογόνα και μπορεί επίσης να επηρεάσει τη δραστηριότητα της σεροτονίνης.

Μαύρο cohosh

Πρόκειται για ένα βότανο που έχει χρησιμοποιηθεί από πολιτισμούς Αμερικανών ιθαγενών για αιώνες για την ανακούφιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Αν και τα συμπληρώματα cohosh χρησιμοποιούνται συνήθως για τη θεραπεία των εξάψεων, η αποτελεσματικότητα του βοτάνου παραμένει αμφιλεγόμενη, ενώ αν και σπάνια, η χρήση του έχει συνδεθεί με σοβαρές επιπλοκές στην υγεία, όπως ο τραυματισμός ή βλάβη στο ήπαρ. Το μαύρο cohosh αλληλεπιδρά με πολλά συνταγογραφούμενα φάρμακα και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ταυτόχρονα με άλλα βότανα. Είναι απαραίτητο οι ασθενείς να μιλήσουν με το γιατρό τους πριν χρησιμοποιήσουν.

Βιοπανομοιότυπες ορμόνες

Οι παραδοσιακές θεραπείες αντικατάστασης ορμονών χρησιμοποιούν συνθετικά παραγόμενες εκδόσεις ανθρώπινων ορμονών. Παρόλο που δεν είναι ακριβώς το ίδιο, τα βιολογικά ορμονικά φάρμακα χρησιμοποιούν φυτικές ορμόνες που μιμούνται ανθρώπινες ορμόνες, όπως οιστρογόνα, οιστρόλη, οιστραδιόλη και προγεστερόνη. Το National Women’s Health Network προτείνει τη χρήση της χαμηλότερης αποτελεσματικής δόσης για το συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα.

Άλλες θεραπείες για εξάψεις με λιγότερα στοιχεία να υποστηρίζουν τη χρήση τους είναι:

  • Κόκκινο τριφύλλι
  • Aλφάλφα
  • Λυκίσκο
  • Τζίνσενγκ
  • Άρκτιο
  • Άγρια διοσκορέα
  • Οινοθήρα
  • Λυγαριά
  • Στελλάρια
  • Σαμπούκος
  • Ταράξακο
  • Αγριολάπαθο

Κεφάλαιο συμπληρώματα

Αφού μιλήσαμε για τις φυσικές βασικές και αποτελεσματικές λύσεις όπως, η σωστή διατροφή, οι έξυπνες τακτικές και η άσκηση, και αφότου είδαμε και κάποιες μεμονωμένες εναλλακτικές, ας εξετάσουμε το ενδεχόμενο να ενισχύσουμε τις φυσικές πρακτικές με τον πιο ολοκληρωμένο συμπληρωματικό τρόπο. Το Femarelle Recharge είναι ένα καινοτόμο συμπλήρωμα διατροφής, που συμβάλλει θετικά στη διαχείριση των συμπτωμάτων που προέρχονται από την απορρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας, λόγω της μείωσης των επιπέδων των οιστρογόνων. Η δράση του υποστηρίζεται από πολυάριθμες κλινικές μελέτες γι’ αυτό και προτείνεται από κορυφαίους ειδικούς σε όλο τον κόσμο. Διαθέτει μια μοναδική σύνθεση που περιέχει το αποκλειστικό παράγωγο σόγιας (DT56a) ένα καινοτόμο προϊόν από εκχύλισμα μη γενετικά τροποποιημένης σόγιας, λιναρόσπορο καθώς και βιταμίνη Β6, η οποία συμβάλλει στην ρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας, και ανάμεσα σε πολλά άλλα, βοηθάει απόλυτα στην αντιμετώπιση των εξάψεων. Επιπλέον, δεν περιέχει οιστρογόνα ούτε ισοφλαβόνες αλλά ούτε και γλουτένη.

Καταλήγοντας: 

Καμία γυναίκα κατά την εμμηνόπαυση δεν θα πρέπει φοβάται πιο πολύ και να νιώθει περισσότερο ευάλωτη εν μέσω Covid-19. Είμαστε όλοι ίσοι και ίδιοι ως προς τον ιό και μια εμμηνοπαυσιακή γυναίκα θα πρέπει να θυμάται πως είναι στο χέρι της η αντιμετώπιση των συμπτωμάτων μιας φυσιολογικής διαδικασίας.