Εμμηνόπαυση στην Covid-19 εποχή | «Κινδυνεύω περισσότερο;»

Πώς επηρεάζει ο νέος κορωνοϊός τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση;

Εάν διανύετε την εμμηνόπαυση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, εσείς ή κάποια που αγαπάτε, πολύ εύστοχα αναρωτιέστε αν μπορεί να λειτουργήσει επιβαρυντικά για τον οργανισμό.  

Με μέση ηλικία τα 51 έτη, η εμμηνόπαυση αποτελεί το αποκορύφωμα μιας φυσικής διαδικασίας που συμβαίνει όταν οι ωοθήκες σταματούν να παράγουν οιστρογόνα και προγεστερόνη. Άλλες αιτίες της εμμηνόπαυσης, συμπεριλαμβανομένης της πρόωρης εμμηνόπαυσης, είναι θεραπείες όπως χημειοθεραπεία ή άλλα θέματα ωοθηκών.

Μετά από ένα χρόνο χωρίς κανονική μηνιαία περίοδο, ξεκινά η εμμηνόπαυση, φέρνοντας μαζί της πολλές παρενέργειες, όπως εξάψεις, κατάθλιψη, αραίωση μαλλιών, επιβραδυμένο μεταβολισμό, ξηρό δέρμα και προβλήματα ύπνου.

Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και άλλες ιατρικές ή συμπληρωματικές θεραπείες μπορεί να βοηθήσουν, αλλά σίγουρα τίποτα δεν σας είχε προετοιμάσει για μια παγκόσμια πανδημία κατά την εμμηνόπαυση, οπότε έχει σημασία να καταλάβετε πώς μπορεί να σας επηρεάσει αυτός ο νέος ιός.

Κινδυνεύουν οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση περισσότερο από τον Covid-19;

Σύμφωνα με μελέτες, ο Covid-19, αυτός καθαυτός, δεν είναι πιθανό να αποτελεί επιπλέον κίνδυνο για τις γυναίκες σε εμμηνόπαυση, ωστόσο, αυτή είναι μια περίοδος που οι γυναίκες παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις και διαβήτη τύπου 2, καθώς χάνουν τις προστατευτικές επιδράσεις του οιστρογόνου.

Αυτές οι συννοσηρότητες ίσως αυξήσουν τον κίνδυνο σε γυναίκες που μπορεί να προσβληθούν από τον Covid-19. Επιπλέον, η αύξηση βάρους, που ίσως συμβεί με την εμμηνόπαυση, μπορεί να περιπλέξει τα πράγματα.Δυστυχώς, η μείωση των οιστρογόνων θα μπορούσε δυνητικά να προκαλέσει αυξημένη ευαισθησία σε μερικά συμπτώματα.

Υπάρχουν ορισμένα ερευνητικά δεδομένα που δείχνουν ότι τα οιστρογόνα μπορεί να είναι προστατευτικά για τις γυναίκες που εκτίθενται στον κορωνοϊό. Τα οιστρογόνα φαίνεται να έχουν προστατευτικό ρόλο στις γυναίκες, οπότε όσες δεν λαμβάνουν ορμονική θεραπεία κατά την εμμηνόπαυση μπορεί να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από αυτές που δεν παρουσιάζουν μείωση των οιστρογόνων.

Η εμμηνόπαυση συνδέεται επίσης με τον κίνδυνο καρκίνου, καθώς και με τη μείωση των Τ-κυττάρων, που καταπολεμούν τα καρκινικά κύτταρα και τους ξένους εισβολείς. Ένα ακόμη ζήτημα είναι οι φλεγμονές, αφού σύμφωνα με μελέτες, καθώς οι γυναίκες μεγαλώνουν, τα επίπεδα φλεγμονών αυξάνονται – οδηγώντας σε πόνο, αυτοάνοσα προβλήματα, αύξηση βάρους και ευαισθησία σε ασθένειες. Οπότε, δεν είναι ότι η εμμηνόπαυση μπορεί να σας θέσει σε κίνδυνο από μόνη της, αλλά τα θέματα υγείας που έρχονται με αυτή.

Πώς μπορείτε να υποστηρίξετε τη σωματική και ψυχική σας υγεία κατά την εμμηνόπαυση και τον κορωνοϊό;

Εκτός από την επίσκεψη στον γιατρό σας για τυχόν πιθανά προβλήματα υγείας, θα βοηθούσε η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών, ειδικά κατά την περίοδο της καραντίνας όπου παρατηρείται αυξημένο άγχος. Φυσικά, η κοινωνική αποστασιοποίηση και το τακτικό πλύσιμο των χεριών θεωρούνται δεδομένα.

Ακολουθούν 7 tips

Τραφείτε σωστά και υγιεινά.

Η εμμηνόπαυση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα διαχείρισης βάρους. Σε συνδυασμό με την καραντίνα, την πιθανή απώλεια εισοδήματος και άλλους στρεσογόνους παράγοντες, είναι πιθανό η ορμόνη της κορτιζόλης στο άγχος να προκαλέσει αύξηση βάρους. Προσθέστε στο καλάθι των αγορών σας τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες, ασβέστιο, σίδηρο, φυτοοιστρογόνα, μαγνήσιο, ψευδάργυρο κ.α. και αποφύγετε ο,τιδήποτε μπορεί να σας βλάψει όπως επεξεργασμένες τροφές, trans λιπαρά, αλκοόλ κ.α. Η ισορροπημένη διατροφή δεν θα βοηθήσει μόνο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού αλλά και στη διαχείριση του βάρους.

Ενδυναμώστε την υγεία σας με ειδικά για αυτή την περίοδο συμπληρώματα 

Το Femarelle® Recharge είναι ένα καινοτόμο συμπλήρωμα διατροφής που συμβάλει θετικά στη διαχείριση των συμπτωμάτων που προέρχονται από την απορρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας λόγω της μείωσης των επιπέδων των οιστρογόνων. Το Femarelle® Recharge έχει μια μοναδική σύνθεσή του συμβάλλει στη ρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας, στη μείωση της κούρασης, στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος στην ομαλή ψυχολογική λειτουργία καθώς και στη φυσιολογική ενεργοποίηση του μεταβολισμού.

Μείνετε δραστήριες

Δεν είναι απαραίτητο το γυμναστήριο, αφού μπορείτε να κάνετε yoga στο σπίτι, stretching, έναν περίπατο έξω ή ποδήλατο.

Τηρήστε μια ρουτίνα

Η τήρηση μιας ρουτίνας συμβάλει στη σταθεροποίηση των επιπέδων ορμονών. Φροντίστε η δική σας, πέρα από την τακτική κίνηση, να περιλαμβάνει περιποίηση, αλλά και αρκετή ενυδάτωση.

Κοιμηθείτε καλά

Προσπαθήστε να ξαπλώνετε νωρίς και να κοιμάστε περίπου επτά ώρες. Το Femarelle® Recharge μπορεί να σας βοηθήσει και σε αυτό. Περισσότερες πληροφορίες για τον ύπνο ΕΔΩ.

Κάντε ένα διάλειμμα από τις δουλειές του σπιτιού

Οι δουλειές δεν τελειώνουν ποτέ. Επενδύστε στην αυτο-φροντίδα καθημερινά, ακόμα κι αν είναι μόνο για λίγα λεπτά. Εκτός από το διάβασμα ενός βιβλίου, και τη χαλάρωση μέσω της μουσικής, δοκιμάσετε νέα πράγματα, όπως διαλογισμό.

(+ έξτρα και σούπερ σημαντικό tip) 

Μείνετε σε επαφή με τα αγαπημένα σας πρόσωπα μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και social media. Εξάλλου, μην ξεχνάμε πως η ανθρώπινη επαφή (ακόμα και από απόσταση λόγω συνθηκών) μπορεί να ενισχύσει απίστευτα το well being μας.