Δε ξέρω αν η εμμηνόπαυση ακούγεται τόσο τρομακτική σαν λέξη επειδή περιέχει μέσα της τη λέξη «παύση». Όχι πως η παύση είναι απαραίτητα κακό πράγμα, το μόνο σίγουρο είναι πως οι γυναίκες που θα πουν «γουάου» η εμμηνόπαυση πλησιάζει είναι μετρημένες στα δάχτυλα.

Ίσως το πουν αυτές που τα οιστρογόνα είναι ενδεχομένως απαγορευτικά για εκείνες ακόμα και αν ακόμα παράγονται από τις ίδιες.

Επειδή όμως το θέλουμε δε το θέλουμε η εμμηνόπαυση αργά ή γρήγορα θα αποτελέσει πραγματικότητα στη ζωή μίας γυναίκας, καλό είναι να γνωρίζεις ή να υπενθυμίζεις στον εαυτό σας τα παρακάτω:

  1. Είναι αναμενόμενο να συμβούν πολλές σημαντικές αλλαγές σε σωματικό, διανοητικό αλλά και συναισθηματικό επίπεδο. Και αυτές οι αλλαγές, που αρχικά δε θα σου αρέσουν, θα διαφοροποιήσουν την καθημερινότητα σου σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Είναι όμως επίσης αναμενόμενο, κάποια στιγμή, να επανέλθει η ισορροπία, ακόμα και αν για αυτό χρειαστεί να παλέψεις λίγο περισσότερο. Πράγμα που μας φέρνει στο Νο2.
  2. Δεν είσαι μόνη. Ίσως νοιώθεις, αλλά δεν είσαι. Ποτέ δεν ήσουνα, ποτέ δε θα είσαι. Η εμμηνόπαυση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μίας γυναίκας, και όσο πιο γρήγορα το αντιληφθεί και το «αγκαλιάσει» τόσο το καλύτερο για εκείνη. Βρες λοιπόν την «ομοιοπαθούσα» sisterhood και η ισχύς εν τη ενώσει…. Συζήτησε το με τις κολλητές, ενημερώσου σωστά, και αν χρειαστείς παραπάνω βοήθεια ( είπαμε πως συμβαίνουν σημαντικές αλλαγές και σε συναισθηματικό επίπεδο ) ζήτησε την χωρίς ντροπή και χωρίς ενδοιασμούς.
  3. Κάνε νέους αγαπημένους γιατρούς… Νέους; Oh yes… Σε αυτή τη φάση της ζωής μας, εννοείται πως συνεχίζουμε τα ραντεβού με γυναικολόγο, ενδοκρινολόγο, παθολόγο, μαστολόγο. Αλλά στην dream team της υγείας μας μπαίνει πλέον και ο καρδιολόγος  ( Ο κίνδυνος καρδιακής νόσου αυξάνεται για τις γυναίκες μετά την εμφάνιση της εμμηνόπαυσης), o γαστρεντερολόγος (όχι απαραίτητα λόγω της εμμηνόπαυσης καθαυτής αλλά ένας γενικός κανόνας είναι πως αν κάποιος είναι άνω των 50 ετών, χρειάζεται να υποβληθεί σε κολονοσκόπηση) και ο ορθοπεδικός ( υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της έλλειψης οιστρογόνων και την ανάπτυξη της οστεοπόρωσης). Μπορεί να σου φαίνεται ήδη κουραστικό αλλά η πρόληψη παραμένει η καλύτερη θεραπεία για αυτό κλείσε τα απαραίτητα ραντεβού σήμερα.
  4. Η σωστή διατροφή, η επαρκής ενυδάτωση, η γυμναστική και ο καλός ποιοτικός ύπνος (τι λέω τώρα ε;) παραμένουν οι πολύτιμοι σύμμαχοι σου, οι άσσοι στο μανίκι σου, το μεγάλο μυστικό της λάμψης, ισορροπίας και ενέργειας σου. Επένδυσε σε αυτά δίνοντας προτεραιότητα στον εαυτό σου και τις ανάγκες του. Αν δεν το κάνεις και τώρα, πότε;
  5. LOW LIBIDO. Αδιαφορία για σεξ. Λόγω κολπικής ξηρότητας. Λόγω (κακής) διάθεσης. Λόγω ότι θες πες. Θα συμβεί. Συμβαίνει. Ακόμα και αν «αλλάξεις» το εξωτερικό σου προφίλ με όλα αυτά τα μαγικά που κάνουν οι σύγχρονοι δερματολόγοι και πλαστικοί. Η πτώση των ορμονών θα επιφέρει πτώση στην ερωτική διάθεση γιατί έτσι συμβαίνει. Και είναι μέρος των αλλαγών που θα βιώσεις. Και τότε είναι που πρέπει να καταλάβεις ξανά πως δεν είσαι μόνη ( ξανά στο Νο2 πιο πάνω). Ίσως νοιώθεις, αλλά δεν είσαι. Ποτέ δεν ήσουνα, ποτέ δε θα είσαι… Μικρή ίσως ασήμαντη λεπτομέρεια: ούτε και εκείνος, το Α Male, έχει libido στον ουρανό καθώς μεγαλώνει…να το θυμάσαι αυτό.

Και το 1 έξτρα: Από τον λατρεμένο, σοφό, dr Seuss: «Σήμερα είσαι εσύ, αυτό είναι πιο αληθινό από το αληθινό. Δεν υπάρχει κανείς ζωντανός που να είναι πιο εσύ από εσένα» –

Σε όποια φάση της ζωής σου και αν βρίσκεσαι είσαι υπέροχα μοναδική. Ή μοναδικά υπέροχη. Και αυτό ούτε η εμμηνόπαυση μπορεί να το αλλάξει. 

“Today you are you, that is truer than true. There is no one alive who is you-er than you. Shout aloud, I am glad to be what I am. Thank goodness I’m not a ham, or a clam, or a dusty old jar of gooseberry jam. I am what I am, what a great thing to be. If I say so myself, happy everyday to me!”
― Dr. Seuss

Femarelle® For You E-Mail

To E-Mail που θα κάνει τη διαφορά στη ζωή σου! Κάνε την εγγραφή σου τώρα.

More From The Femarelle® For You Blog

Μπορεί η εμμηνόπαυση να προκαλέσει αυπνία;

Οι γυναίκες μπορεί να έχουν αυπνία λόγω της εμμηνόπαυσης και συνήθως παρουσιάζουν κόπωση, ατονία, υπνηλία, αδυναμία συγκεντρώσεως, διαταραχές στη διάθεση και μειωμένη λειτουργικότητα στη διάρκεια της ημέρας.

Πως επηρεάζει η εμμηνόπαυση το στήθος σας

Η εμμηνόπαυση αποτελεί μια από της μεγαλύτερες αλλαγές στη ζωή μιας γυναίκας και όχι χωρίς λόγο. Μπορεί να επηρεάσει κάθε μέρος του σώματός σας, συμπεριλαμβανομένου και του στήθους σας.

8 συμβουλές διαχείρισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης εν ώρα εργασίας

Εάν βρίσκεστε στο χώρο της εργασίας σας, διαδοχικές εξάψεις ή έντονες μεταπτώσεις στη διάθεση μπορεί να μετατρέψουν την ημέρα στη δουλειά σε πραγματικό εφιάλτη.

Ποια είναι τα 34 συμπτώματα της εμμηνόπαυσης;

Η εμμηνόπαυση συνοδεύεται από μια λίστα 34 διαφορετικών συμπτωμάτων. Κάποια από αυτά μπορεί να επηρεάσουν δραματικά την ποιότητα ζωής μίας γυναίκας.

Tο «μανιφέστο» του bikini body

Είστε έτοιμη να δοκιμάσετε μαγιό αλλά δεν είστε σίγουρη εάν διαθέτετε το… bikini body για το οποίο διαβάζετε στα περιοδικά και στο Διαδίκτυο;