Εμμηνόπαυση στην Covid-19 εποχή | «Κινδυνεύω περισσότερο;»

Πώς επηρεάζει ο νέος κορωνοϊός τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση;

Εάν διανύετε την εμμηνόπαυση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, εσείς ή κάποια που αγαπάτε, πολύ εύστοχα αναρωτιέστε αν μπορεί να λειτουργήσει επιβαρυντικά για τον οργανισμό.  

Με μέση ηλικία τα 51 έτη, η εμμηνόπαυση αποτελεί το αποκορύφωμα μιας φυσικής διαδικασίας που συμβαίνει όταν οι ωοθήκες σταματούν να παράγουν οιστρογόνα και προγεστερόνη. Άλλες αιτίες της εμμηνόπαυσης, συμπεριλαμβανομένης της πρόωρης εμμηνόπαυσης, είναι θεραπείες όπως χημειοθεραπεία ή άλλα θέματα ωοθηκών.

Μετά από ένα χρόνο χωρίς κανονική μηνιαία περίοδο, ξεκινά η εμμηνόπαυση, φέρνοντας μαζί της πολλές παρενέργειες, όπως εξάψεις, κατάθλιψη, αραίωση μαλλιών, επιβραδυμένο μεταβολισμό, ξηρό δέρμα και προβλήματα ύπνου.

Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και άλλες ιατρικές ή συμπληρωματικές θεραπείες μπορεί να βοηθήσουν, αλλά σίγουρα τίποτα δεν σας είχε προετοιμάσει για μια παγκόσμια πανδημία κατά την εμμηνόπαυση, οπότε έχει σημασία να καταλάβετε πώς μπορεί να σας επηρεάσει αυτός ο νέος ιός.

Κινδυνεύουν οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση περισσότερο από τον Covid-19;

Σύμφωνα με μελέτες, ο Covid-19, αυτός καθαυτός, δεν είναι πιθανό να αποτελεί επιπλέον κίνδυνο για τις γυναίκες σε εμμηνόπαυση, ωστόσο, αυτή είναι μια περίοδος που οι γυναίκες παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις και διαβήτη τύπου 2, καθώς χάνουν τις προστατευτικές επιδράσεις του οιστρογόνου.

Αυτές οι συννοσηρότητες ίσως αυξήσουν τον κίνδυνο σε γυναίκες που μπορεί να προσβληθούν από τον Covid-19. Επιπλέον, η αύξηση βάρους, που ίσως συμβεί με την εμμηνόπαυση, μπορεί να περιπλέξει τα πράγματα.Δυστυχώς, η μείωση των οιστρογόνων θα μπορούσε δυνητικά να προκαλέσει αυξημένη ευαισθησία σε μερικά συμπτώματα.

Υπάρχουν ορισμένα ερευνητικά δεδομένα που δείχνουν ότι τα οιστρογόνα μπορεί να είναι προστατευτικά για τις γυναίκες που εκτίθενται στον κορωνοϊό. Τα οιστρογόνα φαίνεται να έχουν προστατευτικό ρόλο στις γυναίκες, οπότε όσες δεν λαμβάνουν ορμονική θεραπεία κατά την εμμηνόπαυση μπορεί να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από αυτές που δεν παρουσιάζουν μείωση των οιστρογόνων.

Η εμμηνόπαυση συνδέεται επίσης με τον κίνδυνο καρκίνου, καθώς και με τη μείωση των Τ-κυττάρων, που καταπολεμούν τα καρκινικά κύτταρα και τους ξένους εισβολείς. Ένα ακόμη ζήτημα είναι οι φλεγμονές, αφού σύμφωνα με μελέτες, καθώς οι γυναίκες μεγαλώνουν, τα επίπεδα φλεγμονών αυξάνονται – οδηγώντας σε πόνο, αυτοάνοσα προβλήματα, αύξηση βάρους και ευαισθησία σε ασθένειες. Οπότε, δεν είναι ότι η εμμηνόπαυση μπορεί να σας θέσει σε κίνδυνο από μόνη της, αλλά τα θέματα υγείας που έρχονται με αυτή.

Πώς μπορείτε να υποστηρίξετε τη σωματική και ψυχική σας υγεία κατά την εμμηνόπαυση και τον κορωνοϊό;

Εκτός από την επίσκεψη στον γιατρό σας για τυχόν πιθανά προβλήματα υγείας, θα βοηθούσε η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών, ειδικά κατά την περίοδο της καραντίνας όπου παρατηρείται αυξημένο άγχος. Φυσικά, η κοινωνική αποστασιοποίηση και το τακτικό πλύσιμο των χεριών θεωρούνται δεδομένα.

Ακολουθούν 7 tips

Τραφείτε σωστά και υγιεινά.

Η εμμηνόπαυση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα διαχείρισης βάρους. Σε συνδυασμό με την καραντίνα, την πιθανή απώλεια εισοδήματος και άλλους στρεσογόνους παράγοντες, είναι πιθανό η ορμόνη της κορτιζόλης στο άγχος να προκαλέσει αύξηση βάρους. Προσθέστε στο καλάθι των αγορών σας τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες, ασβέστιο, σίδηρο, φυτοοιστρογόνα, μαγνήσιο, ψευδάργυρο κ.α. και αποφύγετε ο,τιδήποτε μπορεί να σας βλάψει όπως επεξεργασμένες τροφές, trans λιπαρά, αλκοόλ κ.α. Η ισορροπημένη διατροφή δεν θα βοηθήσει μόνο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού αλλά και στη διαχείριση του βάρους.

Ενδυναμώστε την υγεία σας με ειδικά για αυτή την περίοδο συμπληρώματα 

Το Femarelle® Recharge είναι ένα καινοτόμο συμπλήρωμα διατροφής που συμβάλει θετικά στη διαχείριση των συμπτωμάτων που προέρχονται από την απορρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας λόγω της μείωσης των επιπέδων των οιστρογόνων. Το Femarelle® Recharge έχει μια μοναδική σύνθεσή του συμβάλλει στη ρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας, στη μείωση της κούρασης, στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος στην ομαλή ψυχολογική λειτουργία καθώς και στη φυσιολογική ενεργοποίηση του μεταβολισμού.

Μείνετε δραστήριες

Δεν είναι απαραίτητο το γυμναστήριο, αφού μπορείτε να κάνετε yoga στο σπίτι, stretching, έναν περίπατο έξω ή ποδήλατο.

Τηρήστε μια ρουτίνα

Η τήρηση μιας ρουτίνας συμβάλει στη σταθεροποίηση των επιπέδων ορμονών. Φροντίστε η δική σας, πέρα από την τακτική κίνηση, να περιλαμβάνει περιποίηση, αλλά και αρκετή ενυδάτωση.

Κοιμηθείτε καλά

Προσπαθήστε να ξαπλώνετε νωρίς και να κοιμάστε περίπου επτά ώρες. Το Femarelle® Recharge μπορεί να σας βοηθήσει και σε αυτό. Περισσότερες πληροφορίες για τον ύπνο ΕΔΩ.

Κάντε ένα διάλειμμα από τις δουλειές του σπιτιού

Οι δουλειές δεν τελειώνουν ποτέ. Επενδύστε στην αυτο-φροντίδα καθημερινά, ακόμα κι αν είναι μόνο για λίγα λεπτά. Εκτός από το διάβασμα ενός βιβλίου, και τη χαλάρωση μέσω της μουσικής, δοκιμάσετε νέα πράγματα, όπως διαλογισμό.

(+ έξτρα και σούπερ σημαντικό tip) 

Μείνετε σε επαφή με τα αγαπημένα σας πρόσωπα μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και social media. Εξάλλου, μην ξεχνάμε πως η ανθρώπινη επαφή (ακόμα και από απόσταση λόγω συνθηκών) μπορεί να ενισχύσει απίστευτα το well being μας.

Κοινωνική αποστασιοποίηση: Οι 3 βιταμίνες και το 1 “μυστικό” που θα κρατήσουν μακριά τα αρνητικά συναισθήματα

Οι καταστάσεις που ζούμε όλοι είναι πρωτόγνωρες. Όμως δεν πρέπει να επιτρέψουμε στην κρίση του κορωνοϊού και την κοινωνική αποστασιοποίηση να μας καταβάλουν ψυχικά. Ακόμη κι αν αυτή τη στιγμή σας φαίνεται δύσκολο, κάνετε μια προσπάθεια να σκέφτεστε θετικά και να αξιοποιήσετε τον χρόνο που μένουμε σπίτι για να κάνετε ενδοσκόπηση, να πάρετε αποφάσεις και να κάνετε σχέδια για το άμεσο μέλλον.

Ενισχύστε όμως και τον οργανισμό και το νευρικό σας σύστημα, που βρίσκεται υπό πίεση, βελτιώνοντας τη διατροφή σας. Η παραμονή στο σπίτι είναι άλλωστε μια πολύ καλή ευκαιρία για να αποκτήσουμε καλύτερες διατροφικές συνήθειες, να τρώμε τα πέντε μικρά γεύματα την ημέρα που συστήνουν οι ειδικοί, να απολαύσουμε σπιτικό, καλής ποιότητας φαγητό και να περιορίσουμε την κατανάλωση αλκοόλ.

Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που θα ενισχύσουν το νευρικό σας σύστημα και τη λειτουργία του εγκεφάλου, θα κρατήσουν μακριά τα αρνητικά συναισθήματα και θα λειτουργήσουν ως ασπίδα προστασίας για το νευρικό σας σύστημα και την κατάθλιψη.

Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Τα οφέλη τους για το καρδιαγγειακό σύστημα είναι ευρέως γνωστά. Ωστόσο, τα πολύτιμα αυτά λιπαρά μπορεί να ανακουφίσουν και τα συμπτώματα της κατάθλιψης, καθώς παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία του νευρικού συστήματος. Μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό European Neuropsychopharmacology βρήκε πως οι άνθρωποι που λάμβαναν συμπλήρωμα Ω3 λιπαρών οξέων παρουσίαζαν μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης. Η μελέτη αυτή καταδεικνύει επίσης πως τα Ω3 Λιπαρά Οξέα μπορεί να είναι ευεργετικά και σε ανθρώπους που παίρνουν αντικαταθλιπτικά. Να πούμε ωστόσο πως παρότι η συγκεκριμένη μελέτη -και επόμενες- κατέληξε στο παραπάνω συμπέρασμα, υπήρξαν μελέτες που αμφισβήτησαν τη δράση τους κατά της κατάθλιψης, με αποτέλεσμα τα συνολικά στοιχεία να είναι ασαφή.

Ας κρατήσουμε όμως αυτό: Η δράση των Ω3 λιπαρών οξέων στη συνολική υγεία του οργανισμού είναι αδιαμφισβήτητη, οπότε η λήψη τους έχει πολλαπλά οφέλη και είναι σημαντικό να φροντίζουμε να τα προσλαμβάνουμε σε επάρκεια.

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα βρίσκονται σε συμπληρώματα και τροφές, κυρίως στα λιπαρά ψάρια, ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια και ο λιναρόσπορος και τα έλαιά τους.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Η υγεία του νευρικού συστήματος είναι στενά δεμένη με την επάρκεια βιταμινών του συμπλέγματος Β στον οργανισμό. Οι βιταμίνες αυτές είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του εγκεφάλου. Έχει βρεθεί πως συμβάλουν στην παραγωγή και τον έλεγχο των χημικών του εγκεφάλου που επηρεάζουν την διάθεση, ενώ η ανεπάρκειά τους έχει συνδεθεί με την εμφάνιση κατάθλιψης.

Μελέτη στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Psychopharmacology, βρήκε πως ο συνδυασμός βιταμίνης Β12 και φυλλικού οξέος (που επίσης ανήκει στο σύμπλεγμα της Β), μείωσε τα συμπτώματα της κατάθλιψης στους συμμετέχοντες. Να επισημάνουμε, όμως, πως παρότι τα αποτελέσματα και από άλλες μελέτες είναι θετικά αναφορικά με τη βελτίωση της διάθεσης, χρειάζεται να γίνει περισσότερη έρευνα προκειμένου να καταλήξει η επιστημονική κοινότητα σε ασφαλή συμπεράσματα.

Καθώς όμως πρόκειται για μια ομάδα βιταμινών πολύ σημαντική για όλες τις λειτουργίες του οργανισμού, είναι απαραίτητο να προσλαμβάνετε τις βιταμίνες αυτές σε επάρκεια. Το κόκκινο κρέας, τα ψάρια, τα αβγά και τα γαλακτοκομικά είναι καλές πηγές τους, ενώ μπορείτε να τις παίρνετε και με τη μορφή συμπληρώματος διατροφής ειδικά εάν ακολουθείτε vegan ή vegetarian διατροφή.

Βιταμίνη D

Το έχετε πιθανότατα παρατηρήσει: Αρκεί μια βόλτα στον ήλιο για να αλλάξει η διάθεσή σας ακόμη και τις ημέρες που όλα σας φαίνονται πιο δύσκολα. Η επιστήμη φαίνεται πως συμφωνεί μαζί σας, αφού η «βιταμίνη του ήλιου», η βιταμίνη D αποδεικνύεται πως παίζει ρόλο όχι μόνο για τη σωματική αλλά και για την ψυχική μας υγεία. Έτσι, εκτός από τη συμβολή της για υγιή σκελετό και ανοσοποιητικό σύστημα, οι ειδικοί μελετούν πλέον την επίδρασή της στη βελτίωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, όπως αναφέρεται σε έρευνα στο Issues in Mental Health.

Η βιταμίνη D ωστόσο δεν είναι εύκολο να προσληφθεί διατροφικά. Σε μικρές ποσότητες την παίρνουμε από τροφές όπως το ιχθυέλαιο, το γάλα, οι σαρδέλες και τα αβγά αλλά η κύρια πηγή πρόσληψης είναι τα ενισχυμένα τρόφιμα και τα συμπληρώματα διατροφής, ενώ φαίνεται πως παίζει ρόλο και η τακτική έκθεση στον ήλιο για μερικά λεπτά την ημέρα χωρίς αντηλιακή προστασία.

Και μερικές τελευταίες σκέψεις αναφορικά με την πανδημία κορωνοϊού και το πώς μας επηρεάζει

Ας μην ξεχνάμε πως η κατάθλιψη και τα αρνητικά συναισθήματα συνδέονται με την αβεβαιότητα και το φόβο που νιώθουμε στην παρούσα φάση που βιώνουμε. Αντισταθμίστε τα συναισθήματα αυτά αναλαμβάνοντας δράση, ελέγχοντας στην καθημερινότητά σας ό,τι μπορεί να ελεχθεί, και κάνοντας κάτι θετικό για τον εαυτό σας: Προσέξτε την διατροφή σας, ενισχύστε τον οργανισμό σας με ό,τι χρειάζεται για να λειτουργεί καλύτερα, χτενιστείτε, βαφτείτε και βγείτε για περπάτημα -έστω και στη γειτονιά σας μέχρι να αρθούν τα αυστηρά μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων- και κλείστε με τους αγαπημένους σας ανθρώπους ραντεβού για κουβεντούλα μέσω βιντεοκλήσης. Όλα θα πάνε καλά, να το θυμάστε αυτό και να το πιστεύετε.

Και ένα “μυστικό” για το τέλος…

Η εξειδικευμένη σειρά συμπληρωμάτων διατροφής για γυναίκες Femarelle® περιέχει το αποκλειστικό σύμπλοκο DT56a, ένα μοναδικό “μυστικό” μόριο από ολικό εκχύλισμα μη γενετικά τροποποιημένης σόγιας. Τα Femarelle® δεν περιέχουν ορμόνες όμως δρουν ως φυσικοί τροποποιητές των οιστρογονικών υποδοχέων για τη βελτίωση της διάθεσης και του αισθήματος της κόπωσης, συμπτώματα που σχετίζονται άμεσα και με τη σταδιακή πτώση και απώλεια των οιστρογόνων, καθώς η γυναίκα εισέρχεται στην κλιμακτήριο και την εμμηνόπαυση.

Ανακαλύψτε σήμερα κιόλας το Femarelle® που ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες. Το “μυστικό” που μοιράζονται εκατομμύρια γυναίκες σε παγκόσμιο επίπεδο.